View Single Post
Old 14-04-2015, 14:52
VAGKonzept VAGKonzept is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by yuli
@VAGKonzept
Toch is rollen (in theorie) beter dan spuiten als je praat over hechting en laag diktes. Het is zeer arbeidsintensief.

Hoe bedoel je precies ? Als je er zoveel mogelijk op wil krijgen wel, maar eens de kleur dekt, hoeft er niet absoluut "meer" op om toch maar meer dikte krijgen... want dat heeft dan ook weer een negatief effect mbt steenslagdiepte...

Om je laagdikte egaal te krijgen (overal even dik), lijkt me niet zo makkelijk met een roller als met een pistool...

en hechting, bedoel je dat je met een roller de lak meer "in" de ondergrond duwt ? Dat standpunt kan ik wel begrijpen, maar het blijft theorie... Je kan zeker niet gaan stellen dat eender welke gespoten autolak van eender welk gerenommeerd merk, laat ons even zeggen Standox bv., niet voldoende hecht mits voorbereiding/spuiten volgens de regels van de kunst gebeurd...

Ik krijg zelf bij gerolde auto's (althans die ik tot nu toe bekeken heb) helaas zo'n gevoel als bij olievaten op het dak van een Golf VII, verroeste motorkappen op een heel nette (redelijk) jonge auto, scheve nummerplaten en het gebruikelijke stro, al dan niet in combinatie met een rubberen kip, achter de bumper geduwd...

Anyway, ik zal blij zijn als iemand me bewijst dat het anders kan, daar niet van !

Ik heb overigens zelf nog nooit een auto gerold moet ik toegeven, wel gespoten.

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
opt forum zit iemand die zen golfje afgelopen jaar volgens mij oranje heeft gerold. Had dat volgens mij vrij uitgebreid beschreven. En t is ook de eerste keer mis gegaan. Volgens mij eerste keer zonder grondlak.
120 is veel te grof. Volgens mij doet de spuiter 600?

600 is idd heel reeël, ruwweg kan je stellen afhankelijk van het type/merk lak van 400 tot 800...

***Bags Are For Groceries !!!***

***People hate mk3's, that's why we love them ***

...als Kind mal in die Ölwanne gefallen...
Reply With Quote