View Single Post
  #9  
Old 14-04-2015, 09:03
VAGKonzept VAGKonzept is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 331
Default

Als je het simpel voorstelt :

Koppaking kapot, dan heb je maar een beperkt aantal mogelijkheden...

1) KVS lekt naar buiten (zichtbaar op blok/kop)
2) KVS lekt naar olie (olie dunner, witte afzetting aan peilstok etc)
3) KVS lekt naar verbrandingsruimte (druk op KVS systeem, witte rook)

Als een wagen in da garage komt voor onderhoud (auto van de parking naar binnen, brug op,doen wat er gevraagd wordt en terug op de parking want tijd is geld) kan het natuurlijk zijn dat een lekke koppakking niet onmiddellijk wordt opgemerkt als er geen uitwendige lekkage is te zien. Maar langs de andere kant, als jij dagelijks in de auto rijdt, en je hebt nooit vastgesteld dat je motortemperatuur te hoog oploopt, of dat je witte rook ziet of KVS moet bijvullen, dan lijkt het sterk dat nu opeens de koppakking erdoor is...

Nog een kleine opmerking, je zegt "ik zit met een joint de culasse"... Een "join de culasse" is geen defect maar de Franse en Belgisch dialecte benaming van de koppaking. Als de pakking kapot is zit je dus met een KAPOTTE join de culasse... zonder die toevoeging "kapot" is het niet meer dan normaal dat je die hebt.

Het taalkundig gedeelte helpt je natuurlijk geen zak vooruit, maar ik wou 't toch even vermelden.
__________________
***Proud member of VAG_Konzept***

***Bags Are For Groceries !!!***

***People hate mk3's, that's why we love them ***

...als Kind mal in die Ă–lwanne gefallen...
Reply With Quote