View Single Post
Old 25-03-2015, 15:48
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie

@Style

Bedankt mannen . Ik heb het ook maar kaal gehaald, zowel de asplaat als de astap. Had er geen schijt zin in, aangezien ik nog 1000 kleine dingen voor mijn gevoel moet doen. Daarnaast ook nog is 4 dagen griep eroverheen. Laatste keer dat ik zo ziek was kan ik met niet meer herinneren. Beide achter de rug nu

Vorige week een eerste test ritje gemaakt, een voorzichtig rondje door het industriegebied . Remmen ok, geen bij- en rolgeluiden, lekkere sound. Vlot en soepel schakelen. Alle sensoren doen het, zowel mfa als oliedruk, temp vdo.

Tja gelijk wat constateringen en de eerste problemen (logisch) ;
- Kilometerteller -> werkt niet
- Toerenteller -> werkte ineens niet meer
- Rempedaal -> werd tijdens het ritje steeds zachter en olie lampje ging knipperen op het dashboard (dus snel terug).
- Tellerunit verlichting -> doet het niet
- Kachelpaneel verlichting -> doet het niet
- Carterpan nat rondom en de olie en plasje olie op de vloer.

Vervolgens even een ZEN momentje Ga jij maar eerst ff afkoelen dan doe ik dat ook.

Daarna weer gefocust op de remmen. Geen lekkages mooi maar vloeistof toch wat gezakt. Nah, HRC kant toch niet lek zijn die is net nieuw? Even bijvullen, paar keer pompen -> ok. Twee seconde starten en vloeistof weer gezakt, magisch.
Ok, accu los. Veerpootbrug omhoog, luchtaanvoerbuis los. Remleidingen los. HRC los en daar is mijn remolie in de rembekrachtiger. Even een paar fotootjes en een vriendelijk mailtje getypt naar Epytec. Direct antwoord overigens maar deze gaat enkele reis terug naar Duitsland.
Rembekrachtiger leeggepompt, daarna gedemonteerd helemaal schoongemaakt en uitgeblazen. Nachtje laten drogen.
Volgende dag wederom opbouwt met originele VW FAG HRC. Remmen ontluchten weer die tering remklauwen achter los om de nippel rechtop te houden. OPGELOST.

Toerenteller, connector geraakt tijdens inbouwen. Gelukkig folie niet gescheurd. Aandrukken, check werken. Afplakken met ISO tape. OPGELOST.

Kilometerteller, kabel zit er goed in. Weet zeker dat de klok goed is want heb deze nog teruggedraaid naar de juiste kilometerstand. Mhh even los schroeven van de bak. Ah de kabel is gebogen maar draait nog wel. Mhh bakmeenemer ziet er niet fris uit, even eruit schroeven. Jawel wartel draait maar daarbinnen is iets afgebroken. Nieuwe kilometerkabel bij Bolku besteld. Bakmeenemer bij de dealer (let op zijn twee delen wat je nodig hebt is nog gewoon te krijgen, kosten 13 eurotjes). OPGELOST

Dashboardverlichting, zekering ok? -> check. Plus op grijs/blauw -> check. Dimmer goed? -> check. Zucht teller unit kantelen, lampje eruit meten op de folie -> 12 volt. Nah de lampjes zijn alle drie nieuw zullen toch niet kapot zijn? Nee, ze doen het maar de f*cking pootjes raken de folie niet. Imitatie zooi waar heb ik die f*ckers gekocht? Geen idee meer te lang geleden. Nieuwe gehaald. OPGELOST

Kachelpaneel verlichting. Stekker meten -> 12 volt check. Lampje uhmm vervangen. Hoe gaat dit open hmmmmm. Even googlen, ah het golf1cabrioforum altijd wel wat te vinden. Grijns serieus een variant waarbij het lampje niet is te vervangen? Zaag erin, weerstandje, ledje. Dichtplakken. OPGELOST

Ruitenwissersproeier, omgestekkert dat achter nu voor is. Nieuwe leiding van achter naar voren getrokken. OPGELOST

Claxon had ik geen ruimte meer met originele steun door verstevigingsbalk. Ik heb deze in een eigengemaakt harnas uit het zicht. OPGELOST

Olielekkage. Probleem zit laag dat is duidelijk. Denk of carterpakking of die seal bij de glader-steun die naast de oliekoelersteun uitkomt. Alles qua olie helemaal schoongemaakt, boutjes nog wat strakker gezet op gevoel. Nog even checken of het nu dicht is.

Op naar de volgende ronde. Alles moet werken, niks mag lekken, alles perfect en anders niet My way of geen highway
Reply With Quote