View Single Post
Old 11-03-2015, 21:01
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by GoAzBox
Geniaal topic met geniale werkzaamheden aan een MKII. Ik hoop ooit ook nog eens de ruimte en middelen te hebben om zoiets te mogen doen!

Wel erg vervelend dat ze de reglementen steeds veranderen waardoor je niet kunt doen wat je wilt. Je kunt natuurlijk ook gewoon die heerlijke 5 pitter erin hangen met het juweeltje van de seq6 erachter en daarmee regelmatig trackdays afgaan. de Nordschleife is ook vlakbij, toch? kun je daar even wat ervaring opdoen met circuitrijden en als het dan toch wat blijkt te zijn voor je, kun je altijd nog een auto bouwen die wel aan FIA restricties voldoet.

daarnaast is het eigenlijk ook zonde dat je een motor met bak hebt waar een speciaal voor de race ontwikkeld schakelsysteem tussen zit. ik veronderstel dat je enige (particulier) in Nederland bent met zulke hard,- en software. dat alleen al maakt deze auto uniek in alle opzichten.

Ik blijf dit topic vol verwondering volgen. Heel veel succes ermee!

Omdat ik natuurlijk maar weinig vrije tijd heb, gaat het niet zo vlot. Vooral omdat ze nu bezig zijn met het omgooien van de regels omdat ze 1 lijn willen trekken voor heel Europa en mijn project wat traag verloopt, zit ik steeds weer met nieuwe problemen die mijn plan in de war gooien.

De motor/techniek keuze ligt er moeilijk omdat ik niet tegen mijn eigen klanten wil concurreren.

De 4-cilinder turbo geeft mij het grote voordeel dat ik deze voor nog geen enkele klant heb gebouwd waardoor ik geen concurrent zal zijn.

De TTRS is het makkelijkst omdat deze al klaar is en ik ook nog heb staan, maar ik ben bang dat als deze auto daadwerkelijk snel zal zijn, er al snel geroepen zal worden dat het komt door er zo'n dure motor die er dan in zit tot tegenstelling van een oud TDI onderblok met ABF 16V kop met turbo waar toch meer kunde voor nodig is om deze serious snel te maken

Officieel bouw ik deze voor mijzelf als priveteer, maar dit is natuurlijk niet helemaal eerlijk gezien de mensen en bedrijven die ik achter mij heb staan wat toch via het bedrijf is opgedaan. Een priveteer zal ook niet zo maar even wat delen kunnen bestellen bij Audi of VW Motorsport zoals ik dat wel doe. Ook helpen deze bedrijven mij met de juiste info en advies etc. Ik geef dan ook eerlijk toe dat dit niet gelijk is aan iemand die een dergelijke auto als hobby bouwt in een kleine garage met beperkte gereedschappen enz.

De Nordschleife ga ik niet op met een volledig doorgelaste en met rolkooi voorziene auto omdat deze baan erg slecht is voor een auto die juist erg stijf is gemaakt.
Reply With Quote