Er bestaat een 308 en een 208 GT4 idd. De 308 is een 3L V8 met 255pk in Europa en 240pk in de US. De 208 is alleen in Europa geleverd en heeft een 2L V8 met 170pk.
In totaal zijn er 2800 auto's gemaakt van deze Dino waarvan er maar 820 zijn geleverd met de 2L V8 motor. (Aantallen zijn wat afgerond
Deze 2L V8 is de kleinste ooit in een productieauto geleverd. De zuigers zijn 66.8 met een slag van 71 mm
170pk lijkt niet veel te zijn, maar deze auto was in 1975 (40jaar geleden) toch wel bijzonder. De VW Golf 3 GTI 16V komt hier nog niet eens aan om maar een voorbeeld te noemen
De 2L is speciaal ontwikkeld voor de Italiaanse markt om milieutechnische redenen. Oftewel het scheelde heel veel geld om onder de 2L cilinderinhoud te blijven.
Effe uit het Wikipedia gekopieerd:
Introduced at the Geneva Motor Show in 1975, the 208 GT4 2+2 was a low-displacement version of the V8 produced for the Italian market, where cars with engines larger than two litres were subjected to a doubled VAT (38%). The engine was de-bored to (66.8x71 mm) 2.0 L (1991 cc) V8, resulting in the smallest production V8 in history for a road car.
Power output was 170 hp (127 kW) at 7,700 rpm for a top speed of 137 mph (220 km/h). Smaller Weber 34 DCNF carburetors, a lower final drive ratio and skinnier tires completed the technical changes for the 208. Chrome (rather than black) accents outside and the lack of fog lights were external visual indicators of the smaller-engined GT4. Inside the 208 GT4 featured a black rather than silver dash facing.
The 208 GTB replaced the 208 GT4 in 1980.