Thread: Site Golf 1 G60
View Single Post
  #10  
Old 17-02-2015, 17:40
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default

Dat is vrij makkelijk vanuit golf 1 perspectief;

Bij een GTI als basis hoef je heel weining te veranderen;
- De GTI tank is optimaal met dikke aanzuignippel aan de zijkant, heb je maar 1 pomp nodig.
- De tank met opvoerpomp is minder optimaal maar kan ook. Alleen je hebt een extra pompje die het voor je hoofdpomp kan verkloten als deze defect gaat.
- De pomp naast de tank levert orgineel 8 bar en heeft dus meer dan over capaciteit (wat dus prima is) aangezien je g60 op een veel lagere druk opereert dan de k-jet ellende (4 tov 6 bar).
- De druk accumulator heb je eigenlijk niet meer nodig maar kun je laten zitten als je toch meestal niet de g60 naloop regeling aansluit. De pomp gaat aan op contact bij Digi1 en bij k-jectronic met schakelcomputer liep de pomp pas tijdens het starten. De taak van de accumulator was de druk op de leidingen houden zodat je bij warme start minder last had om weg te komen als je een tijdje stil stond.
De leidingen zijn al de gewenste van dikte 8 mm en alleen die hoef je alleen in te korten op de postitie waar ze bij de motorruimte naar boven komen.

Heb je geen gti als basis dus de 1.5 carb of lager dan;
- benzineleidingen zijn 6 mm dus vervangen voor 8mm
- Je hebt geen electrische pomp dus je moet een electrische pomp scoren
- Een harnas om deze pomp te monteren. Meestal beschik je al over de juiste draadpunten onder de auto om deze te monteren.
- Besluiten wat je met je tank doet. Dus of laten zitten en werken met een opvoerpompje of vervangen voor de GTI tank met nippel.
- aansturing brandstofpomp positie opzoek en draad bij prikken in je stekker (volgens mij geel positie 14 zo uit mn hoofd)
- accumulator achterwege laten dan
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
Reply With Quote