
11-02-2015, 22:16
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
|
|
Quote:
Originally Posted by Van Limburg
je moet dat "koortje" (of 1,5mm flexibele stroomdraad met isolatie) eerst in je rubber leggen/duwen.
Zorg er wel voor dat je bij beide uiteinden 15cm over houdt, om goed te kunnen trekken.
Dus je hebt je rubber wat over je raam zit met je sierlijst wat er ook al in zit.
Vervolgens duw je de stroomdraad helemaal rond je raam(in de groef van het rubber)
Ik had beide uit eindes onderaan het raam zitten. (elk met een handige overmaat)
Je legt voorzichtig je ruit op je auto, 1 persoon duwt langs buiten met een subtiele druk het raam naar binnen. Terwijl de andere persoon langs binnen rustig de stroomdraad er uit trekt.
Je zal zien dat het lipje van het rubber geleidelijk aan over de rand van de carrosserie getrokken wordt.
Neem rustig je tijd voor dit werk. Zeker met sierlijst is de uitdaging groter.
|
@ van limburg thanks voor de tips! wat betreft de tijd nemen... haasten doe ik sowieso maar weinig
wel nog ff twee vragen
als ik eerst de sierlijst er tussen frot, een stuk over hou en wanneer de raam erin zit en hem dan dus op maat maak, krijg ik er dan het chrome afdekkapje nog wel tussen?
en als ik de rubber kapot snij waar moet ik hem dan precies stuk snijden om hem er uit te kunnen halen, want als ik de oude sierlijst eruit haal en dan stuk snij in die groef haal ik dat denk ik niet met het stanley mes.. of lukt dat wel?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)
'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
|