Thread: Golf Limited
View Single Post
  #47  
Old 06-02-2015, 21:01
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Mij valt het op dat de Mk4 R32 ook gruwelijk stijgt de laatste 1,5 jaar. Ik was een jaar of 2 terug een beetje aan het uitkijken naar zo'n apparaat en toen stonden er telkens een stuk of 7/10 tegelijk op Marktplaats, een goeie had je voor ±11k. Als ik nu op Marktplaats kijk dan is het aanbod treurig en een enkele goeie heeft termen als 'collectorsitem' en 'uniek' in de advertentietitel. Gemiddeld genomen vragen ze voor een nette met <150.000 op de teller nu al zo'n 16/17k.

Toentertijd stond er een origineel Nederlandse DSG te koop bij vanderbijautos.nl met 68xxx NAP. Ik geloof dat die toen 14k moest kosten, denk dat als je die een jaartje of 10 zo wegzet dat je er niet slechter van zult worden. Dezelfde aanbieder heeft er nu weer 1 staan trouwens. 120k op de klok, handbak en de kosten? 16k.


Dit is mij ook opgevallen en het is ook wel logisch nu zelfs de topmodellen niet verder komen dan een 2L 4-cilinder

Er zijn heel veel liefhebbers van de vr6/R32/R36 motor en het is eigenlijk wel logisch dat deze erg geliefd zullen blijven hier door.

Net zoals dat de laatste luchtgekoelde 911 (993) ook een zeer gewilde auto is door dat deze voor vele behoord tot de laatste echte 911

Om deze reden ben ik op zich wel benieuwd wat de New Beetle RSI zal gaan doen, omdat deze best wel een bijzonder tijdperk van de VR6 motoren afsluit als meest bijzondere auto met de R32 motor en 4Motion waarvan de motor volledig met de hand is gebouwd enz.
Reply With Quote