Thread: Golf Limited
View Single Post
Old 06-02-2015, 12:55
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Vind dit weer een leuke discussie.
Wilco, even terug naar die Evo 2. Zoals het geschreven is door Skywalker38, is de waarde met 30K gestegen. Maar dat wordt gerelateerd aan het verschil tussen jouw aan- en verkoopprijs. Stel dat de marktwaarde toen idd 60K was, hoe marktconform was de 39K dan waarvoor jij hem eerder had gekocht? Of kon je hier spreken van een gevalletje 'als ik m voor die prijs laat staan ben ik hartstikke knettergek'...

Ik was destijds op zoek naar een auto waarbij mijn investering veilig zou zijn (lees stabiel).

Het zijn vaak de auto's die overal tussen in vallen die onder aan de lijst staan (maximale afschrijving hebben gehaald) om later duurder te kunnen gaan worden (Youngtimers).

Toen ik deze auto kocht, vond iedereen hem te duur en werd deze Mercedes importeur voor gek verklaart om deze voor zo veel geld te verkopen.

Ik heb hem gekocht omdat dit echt waar, de netste overgebleven straat EVO 2 is en ook echt alles hier aan klopte en had maar 48K gelopen enz.

Iemand die rijk is wil de beste, zo simpel is dat. Als er 1 deel schade heeft gehad of als er delen zijn gespoten is hij gelijk duizenden minder waard omdat zij perse de beste willen.

Ik heb deze toen gekocht en na 1 jaar weer verkocht omdat echt geen enkele verzekering deze wilde verzekeren, zelfs Mercedes verzekeringen niet.
Even wetende dat een kale ongespoten voorbumper 5500 Euro kost en een achterspoiler 2300 enz. Zij wilde hier geen risico in nemen en om mede deze redenen heb ik hem toen weer te koop aangeboden. Hij is verkocht naar de man die ook de Motorsportbeurzen organiseert zoals in Keulen en in Birmingham. Deze man heeft 2 kastelen in Engeland en een hele rij met auto's die hij verzameld.
Aardig was hij niet en gigantisch krenterig, maar hij heeft deze van mij overgenomen voor 60K ex btw. Nu staan soortgelijke te koop voor 100K.
Ik had achteraf moeten wachten, maar het is zo als het is en heb er goed mee gezeten plus dat het heel bijzonder om zo'n auto te hebben gehad.

Er was veel commentaar over dat er een sportstuurtje in zat en wat er niet in hoorde en zelfs daar valt iedereen over. Dit stuur was uniek omdat hij 2cm kleiner was in doorsnee dan het normale stuur en bijna niet te vinden is.
Als al deze zeurpieten beter hadden opgelet en zelfs deze Mercedes importeur had het nog niet gezien, is dat het originele stuur nog helemaal nieuw in de kofferbak lag

Daarna een hele mooie 964 gehad wat ook echt de enigste auto is waarvan ik spijt heb dat ik hem ooit heb weg gedaan
Reply With Quote