Thread: Golf Limited
View Single Post
  #32  
Old 06-02-2015, 08:44
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
En das de reden waarom er bijna niemand zoveel geld er voor over heeft ... Een rallye heeft een andere look dat ziet iedereen , maar de limited lijkt op een 5 deurs met blauwe randjes ( leuk weer iemand die zitten knutselen heeft met blauwe verf ) enkel vw liefhebber kennen de limited ( en dan is het nog enkel van zien op the interweb of van horen zeggen ) een echte vw liefhebber gaat toch nooit 40k voor een golf geven ? Of heb ik dit nu echt verkeerd voor ? Hoe graag ik een limited wil , voor dat geld koop ik me wel een RS6 avant ( mss niet zo uniek , maar net zo geil )
Nou ik denk dat je dat toch echt verkeerd ziet. Iemand die zoiets koopt/bezit gaat er waarschijnlijk niet eens mee rijden (neem een Mark Wegh als voorbeeld). Het gaat er bij zo'n auto niet om om op te vallen, eerder het bezitten van een stuk je automobiel historie. Ik denk dat het wel degelijk auto's zijn die binnen dezelfde 'sport' vallen als E30 M3's, Delta's, etc. Maar wellicht in een andere 'waarde-divisie'. De kosten liggen lager maar naar mijn idee minstens zo uniek (E30 M3 ±16.000 geproduceerd, Golf Limited maar 71). Hij is gewoon onbekend; weinig productie, alleen verkocht in het buitenland, geen successen in de racerij, etc. Daardoor is er meer vraag naar die 'bekende classics' met successen in de racerij en dergelijke, dat worden een soort statussymbolen. Feitelijk is een Limited een stuk exclusiever, maar als de vraag er niet dusdanig naar is dan zal de prijs ergens blijven hangen.

Overigens hebben de mensen die deze categorie auto's gaan verzamelen een dusdanige welstand dat ze het niet hoeven te doen om een paar k winst te maken.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote