Thread: Golf Limited
View Single Post
  #27  
Old 06-02-2015, 01:29
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by skywalker38
Ligt eraan welke auto je pakt er zijn tal van modellen die de laatste drie jaar schrikbarend zijn gestegen in waarde waar je echt niet veel geld aan hoeft te gooien om er vervolgens veel winst op te maken
Ik geef als voorbeeld de Mercedes EVO 2 Dutchbuild had er 1 en die is binnen 3 jaar meer dan 30.000 in waarde gestegen
Dus het kan wel


Iedereeen riep dat ik gek was om zo veel geld uit te geven aan een Mercedes 190 EVO 2. Deze had maar 48K gelopen met ingevulde boekjes en in de eerste lak enz enz, echt alles klopte perfect.

Ik heb had deze gekocht voor 39K incl BTW en heb hem verkocht na 1 jaar voor 60K Ex BTW aan een Engelse verzamelaar. Ik dacht het goed te hebben gedaan, maar er staat nu (3 jaar later) een zelfde voor 100K te koop

De Limited heeft het grote probleem dat hij geen enkele geschiedenis heeft geschreven zoals in de Autosport.

Met de Mercedes EVO2 werd Mercedes voor de eerste keer wereldkampioen in de DTM en heeft hier door veel geschiedenis geschreven voor dit merk. Daarbij was dit de eerste auto in de DTM met deze grote spoilers etc waar hij ook geschiedenis mee heeft geschreven en nog niet gesproken hoe dit is ontstaan waar een mooi verhaal aan vast zit.

Dat maakt deze auto's interessant en geliefd onder de verzamelaars

De Auto's die in dit rijtje passen, zijn bijvoorbeeld de E30 M3, Lancia Delta EVO, Porsche RS, Audi Quattro, Ascona 400 enz enz.

De Golf Rallye is bijzonder, maar heeft niks klaar gespeeld en zal hier door altijd in de schaduw blijven staan van de bovengenoemde auto's, hoe bijzonder hij ook is in het VW Segment om maar 1 voorbeeld te noemen.

Dat is wat de Limited mist, waardoor ik mijn geld er niet op in zou zetten.

Waardevast zal hij zeker zijn, maar de Limited is net als de Rallye niet goed tegen de roest behandeld en een restauratie gaat prima, maar kan financieel nooit uit.

Een luchtgekoelde Porsche kopen is als voorbeeld verstandiger, maar als je echt de meest bijzondere Golf wilt bezitten en daar veel voor over hebt, is dit toch zeker de moeite waard
Reply With Quote