02-02-2015, 23:55
|
Forum Newbee
|
|
|
|
ik zou de tank misschien wel eens kunnen schoonmaken. bij mijn vorige cabrio was hij aan de binnenkant aan het rotten en zat er vanalles in.
vandaag ben ik bij de volkswagengarage om de hoek langs gereden. gelukkig hadden ze even tijd. helaas ben ik toch het slachtoffer geworden van de pierburgh 2E carburateur. het stotteren en hobbelen, uitvallen komt plots. of de motor nu warm of koud is. van vrijdag tot vandaag al na 3 straten. toen de motorkap eenmaal open ging. autootje handmatig rustig aan de praat kunnen houden gutst de benzinde zo de carburateur in. toen de motor uitviel spoot er benzine uit. maar plots bij de volgende keer starten liep de auto weer probleemloos. 30 kilometer gereden en de wagen doet het nog steeds alsof die net uit de fabriek kwam rollen. buiten een zingend versnellingsbaklager.
het is fijn dat de wagen het weer doet. maar als het probleem zichzelf oplost.. komt het meestal ook vanzelf weer terug.
wat is wijsheid. een weber vervangingscarburateur. de carburateur reviseren. of een ander blokje erin leggen voor 150 euro. het moet me noiet te gek worden. de auto gaat mij sowieso nog een hoop geld kosten. mij is gezegd de 1800 GU 66 kw motor uit de golf 2.
gr
|