Thread: _ak_
View Single Post
Old 01-02-2015, 17:42
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic

Gister bezig geweest de spoorstang te vervangen aan de bestuurderskant. Dit stelde vrij weinig voor moet ik zeggen. Het is veel makkelijker dan ik had verwacht. Vooral omdat ik wel eens gelezen heb dat het stuurhuis uitgebouwd moet worden omdat je er anders niet bij kunt komen. Wat ik gedaan heb is de draagarm gedemonteerd het stuur volledig naar rechts gedraaid en je kunt er zo gemakkelijk bij. Zelfs op de stoep zonder hefbrug.

Enige wat me gelijk opviel is dat er een lekkage was. En ja hoor de servoslang is rot. Dus word ook die weer vervangen. En zoals op de onderstaande foto te zien is zijn de rubbers van de stabilisator stang ook al behoorlijk versleten. Dit geldt ook voor de draagarm rubbers. Dus word ook een setje powerflex bestellen, ben benieuwd hoe dat rijdt.

Binnenkort ook de andere spoorstang vervangen aangezien die ook al speling had op beide kogels. Maar het is tot nu toe al een hele verbetering, geen rammel meer bij wegdek oneffenheden en stuurt ook weer een heel stuk strakker. Straks als alles vervangen is laat ik hem een keer uitlijnen en dan kan die er weer voor een tijdje tegenaan.
Reply With Quote