View Single Post
Old 31-01-2015, 13:14
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Send a message via MSN to Misha

Ik noem maar een zijstraat

Krijg toch het idee dat het eigenlijk nooit goed is. Als je op basis van praktijkervaring zegt dat je prima kunt rijden met een goede verlaging en getrokken bandjes dan wordt je onverantwoordelijk genoemd en als er nergens op gebaseerde kreten komen dat die bandjes één bak ellende zijn dan wordt als argument gebruikt dat je niet kan gooien en smijten met een GTI, opeens doet het verantwoordelijke er niet meer toe. Als je rubber van 20mm breder hebt dan kan er immers niks meer gebeuren.

Je moet je rijstijl (en daarbij je verantwoordelijkheid) afstemmen op het materiaal waar je mee rijdt vind ik. Als je de 'stretched-look' belangrijk vindt en dus op getrokken/smallere banden rijdt dan pas je het gebruik daarop aan, bij 'race-banden' geldt dat net zo. Prioriteiten stellen dus, wat vind je belangrijk en dat is nog altijd voor iedereen persoonlijk. Met mijn hobby-auto op getrokken rubber rij ik net zo min in de regen als iemand met een trackday auto op semi-slicks.

Je hebt verzamelaars die een bult auto's hebben alleen voor de heb, zoals die chef van Porsche Centrum Gelderland. Die kelder staat vol GTI's, R32, Limited en weet ik het wat nog meer. Rijden doet hij er niet echt mee, die dingen hebben gemiddeld 50k op de teller. Wil dat dan zeggen dat hij geen liefhebber is? Niet iedereen heeft de prioriteit om zo snel mogelijk een bochtje te kunnen pakken.