28-01-2015, 21:55
|
 |
Postwhore
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Misha
Ik geef reactie op stellingen die zich binnen deze discussie vormen, niet zo heel veel meer. Dat de intentie van deze thread anders was is niet zo'n ramp lijkt me. Trouwens, als we antwoord op die topictitel willen geven dan had het geen 2 pagina's hoeven duren:
Als je snel bochtenwerk ambieert dat moet je sowieso geen stretched banden monteren, dat lijkt me toch vrij logisch of niet? Snel bochtenwerk behoeft grip, stretch neemt grip weg. Je wil een zo groot mogelijk loopvlak creëren (contact met de weg), stretch is dan toch volkomen tegenstrijdig hieraan. Je moet dan juist de volledige velgbreedte benutten met band.
Dan refereer ik terug naar mijn eerste (serieuze) reply in dit topic:
Is dit nou niet precies een reactie die relevant is aan de topictitel? Volgens mij wel. Nogmaals, ik hou wel van een beetje gooien en smijten, maar zolang je dit op de openbare weg doet kleven er bepaalde risico's aan die je niet kan wegnemen, ook niet met hele dure, dikke, brede banden.
Overigens is mijn eerste (niet serieuze) reply ook wel aardig om even aan te halen:
Dit is namelijk niet veel minder dan wat de gemiddelde tegenstander van stretched banden voor reactie geeft.
Erdem, ik hoef geen gelijk te halen hoor, maar als je een apart topic opent over de banden/stretch-discussie, dan verwacht ik wel een klein beetje inhoud. Die feitjes over wat er wel of niet mag dat geloof ik graag. Ook logisch trouwens, af fabriek leggen ze er niet voor niks een fatsoenlijke maat band op. Maar goed, ik heb verder niet zoveel met de Duitse TÜV te maken. In Nederland moet de gemiddelde meetingganger ook nogal wat handelingen verrichten voor de auto door de APK komt.
|
Dit klinkt al een stuk beter
Verder moet je ook kunnen begrijpen dat er nog steeds zoiets is als verantwoordelijkheid. Als je deelneemt aan het verkeer, kan je geen risico's nemen omdat je er ook een ander mee kan hebben.
Dat je het zelf durft om 200+ te rijden met getrokken jabiebabbiebanden mag je zelf weten, maar er is altijd nog een risico dat het mis kan gaan.
Dan rij je niet alleen jezelf plat, maar misschien ook een ander die zich wel netjes aan de regels heeft gehouden.
Daar zijn de regels voor bedoeld, of je het nu leuk vind of niet.
Voor op de weg probeer ik dan binnen deze regels een zo goed mogelijke band te vinden. Een beetje stretch is vaak ook toegestaan net als dat er mensen zijn die er juist wat bredere banden onder willen hebben.
Op het circuit is het een ander verhaal, maar daar rijd echter niemand met getrokken banden omdat dit slechter rijd en dit de wegligging niet ten goede komt, wat tevens de vraag was van dit topic toch ?
|