Ik geef reactie op stellingen die zich binnen deze discussie vormen, niet zo heel veel meer. Dat de intentie van deze thread anders was is niet zo'n ramp lijkt me. Trouwens, als we antwoord op die topictitel willen geven dan had het geen 2 pagina's hoeven duren:
Als je snel bochtenwerk ambieert dat moet je sowieso geen stretched banden monteren, dat lijkt me toch vrij logisch of niet? Snel bochtenwerk behoeft grip, stretch neemt grip weg. Je wil een zo groot mogelijk loopvlak creëren (contact met de weg), stretch is dan toch volkomen tegenstrijdig hieraan. Je moet dan juist de volledige velgbreedte benutten met band.
Dan refereer ik terug naar mijn eerste (serieuze) reply in dit topic:
Quote:
Originally Posted by Misha
Met een normale auto rij je toch voornamelijk/alleen op de openbare weg, dus 'zo snel mogelijk door bochten gaan' is ondergeschikt aan het uiterlijk van een auto (mijns inziens). Zodra je een trackday auto gaat bouwen oid is het vice versa.
|
Is dit nou niet precies een reactie die relevant is aan de topictitel? Volgens mij wel. Nogmaals, ik hou wel van een beetje gooien en smijten, maar zolang je dit op de openbare weg doet kleven er bepaalde risico's aan die je niet kan wegnemen, ook niet met hele dure, dikke, brede banden.
Overigens is mijn eerste (niet serieuze) reply ook wel aardig om even aan te halen:
Quote:
Originally Posted by Misha
Heuuuuu kutbanden, Nankang is echt zooi. Loopt van de velg af heeuu.
Zoiets? 
|
Dit is namelijk niet veel minder dan wat de gemiddelde tegenstander van stretched banden voor reactie geeft.
Erdem, ik hoef geen gelijk te halen hoor, maar als je een apart topic opent over de banden/stretch-discussie, dan verwacht ik wel een klein beetje inhoud. Die feitjes over wat er wel of niet mag dat geloof ik graag. Ook logisch trouwens, af fabriek leggen ze er niet voor niks een fatsoenlijke maat band op. Maar goed, ik heb verder niet zoveel met de Duitse TÜV te maken. In Nederland moet de gemiddelde meetingganger ook nogal wat handelingen verrichten voor de auto door de APK komt.