View Single Post
  #38  
Old 28-01-2015, 20:52
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Misha,

Leuk dat jij je gelijk wilt halen met het feit dat je harde bewijzen etc wilt zien maar heb je goed mijn stukje gelezen?

Dan nogmaals:
Velg fabrikanten geven bepaalde maten op en breedtes welke gemonteerd mogen worden op de velgen en onder welke auto. Ze zullen nooit op een 10x19 velg een 225-35-19 goedkeuren, toch draaien wij dit soort maten er omheen maar dit zou in Duitsland nooit door de TUV komen. Geloof mij als ik je zeg dat niet alles wat er in Duitsland en Oosterijk rondrijd allemaal op papier is goedgekeurd.

Dan uit eigen ervaring, ik rijd met diverse auto's en diverse maten en ook met strech zo ook de Passat.

Winterset rijd een stuk prettiger en ligt beter op de weg ook in bochten en rijdt minder nerveus. Winterset met Conti's en zomerset met Nankangs. Ik heb ook de originele W8 wielen in 17 inch met 225-45-17 Nankang winterbanden. Nankangs hebben minder grip in het algemeen zowel zomer als winterset.

Winter 8,5*18 met 225-40-18 Conti TS810
Zomer 8,5*19 215-35-19 en achter 9,25*19 225-35-19 Nankang NS2


Wat vaak gepaard gaat met strech is camber voor en/of achter. Heb diverse setups gemaakt op de Passat met meer en minder camber, alles op een knappe manier dus geen gokwerk maar inclusief een knappe uitlijning. Uitlijnen is dus niet iets wat is versta onder wat een Kwikfit doet in 30min maar echt uitlijnen.

Alles binnen de marges is prima maar echt helemaal plat of veel camber werkt negatief op de wegligging en grip. Wat me ook opvalt is camber achterzijde geeft nerveuzer rijgedrag dus meer zoekerig en meer stuurcorrecties onder het rijden. Ik had 2,5gr camber achterop, reed niet fijn en dit nu teruggezet op 1,5gr.

Camber 2,5gr heb ik wel nodig om die zomerset kwijt te kunnen en moet strech banden hebben anders past het niet goed zonder aanlopen.

Ik vind een zekere mate van strech en camber ook echt heel mooi staan maar het heeft hoe dan dan negatieve gevolgen op het rijgedrag, ook als daily.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote