View Single Post
  #30  
Old 28-01-2015, 20:07
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Black Devil: Ik heb zo'n vermoeden dat ik met jouw wel door 1 deur kan

Strech = Show no Go

Ooit een raceauto op stretched banden gezien

Voor straatgebruik zijn er toleranties voor wat de maximale en minimale breedte behoord te zijn voor wat er op een velg hoort en is niet voor niks.

Voor straatgebruik word er behalve gekeken naar het comfort, ook naar de veiligheid onder zo veel mogelijk verschillende omstandigheden.

Ik geloof zeker dat een wat getrokken band prima kan rijden, maar wat als je plotseling moet uitwijken voor zoiets als voor iemand zijn kind bijvoorbeeld
Idd dit doe je normaal gesproken niet en is alleen van toepassing als het je overkomt, en dan ben je blij dat ze dit al hebben getest bij de bandenfabrikanten zodat dit het verschil kan maken tussen leven en dood bijvoorbeeld

Op het circuit draait alles om presteren en gelden er andere regels voor de banden. Voor op het circuit worden banden ontwikkeld die beter presteren en geen enkele vorm van comfort nodig hebben. De temperatuur in deze banden zijn over het algemeen ook een stuk hoger dan bijvoorbeeld bij straatgebruik. Al zou je zo hard mogelijk willen gaan over de normale wegen, kom je nog steeds niet aan de waardes zoals bij een raceauto het geval is die overal zo hard mogelijk moet kunnen afremmen, hard mogelijk op moet kunnen trekken, en zo hard mogelijk de bocht door moet zonder enige vorm van rust door bijvoorbeeld stoplichten, drukte op de weg, wachten voor het af kunnen slaan enz enz.

Waarom zou een F1 auto op zulke hoge banden staan en velgen hebben van maar 13inch waar maar van die kleine remmetjes in passen

Volgens vele hier zouden er 18 inch wielen onder horen te zitten met stretched banden zodat er ook nog eens (vooral mooie) grote remmen onder passen

Een discussie over welke band het beste is, kan niet ben ik van mening. Onder elke auto zal er een ander merk en soort band zijn die beter of minder goed zal rijden/presteren. Niet alleen het vermogen telt, maar ook het gewicht 2wd of 4wd, wielbasis, afstelling, rijstijl enz enz.
Reply With Quote