View Single Post
  #29  
Old 28-01-2015, 19:59
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Quote:
Originally Posted by skywalker38
Ik heb idd de wijsheid niet in pacht maar het lijkt mij dat als een gerenomeerde bandenzaak het niet eens wil monteren ivm oogpunt veiligheid dit toch wel iets zegt of niet soms?
Bandenmerken adviseren ook niet voor niets een bepaalde velgbreedte voor de specifieke maat in kwestie?,ik heb juist begrepen dat men getrokken banden zou gebruiken bij driften omdat ze juist beter "glijden,, hierdoor.
Omdat ik hier een bepaald oordeel over hebt wil niet zeggen dat ik iemand wat dat betreft niet in zijn waarde zou laten
We hebben het hier toch over een discussie in het algemeen,ik speel het niet bij iemand op de man af,men moet zelf weten wat ze monteren
En met "scene punten" weet jij net zo goed als ik dat je minimaal zespots porsche klauwen rotiforms of rennsport wielen moet hebben om er bij te horen
Bandenboer of niet, als je geen harde bewijzen hebt dat het onveilig is dan doet je mening mij niet zoveel. De bandenboer zou maar eens iets meer tijd en moeite moeten steken in het erop ploppen van die bandjes.. 'Doen we niet, we pakken die leaserijders wel die ook hier hun banden stallen, bestellen, monteren, balanceren en hun auto uitlijnen'. Bandenboeren zitten niet op ons te wachten omdat we goedkope banden op internet bestellen, voor een paar tientjes die handel erop willen hebben wat eigenlijk 2 keer zoveel tijd kost en we vervolgens nergens meer voor langskomen. Voor die mannen is er geen marge meer. Wat ik nu ook weer zie (al een paar keer in deze thread), mensen die vanalles roepen zonder gegronde reden of beargumentatie, ik baseer mijn mening op mijn ervaring over de kwestie. Als je die ervaring niet hebt dan moet je ook niet van alles gaan roepen denk ik dan. Als ik wat wil weten over welke bandjes ik het best kan pakken als ik een trackday auto heb, dan ga ik dat ook niet zelf bedenken op basis van hersenspinsels.

Wel of niet in hun waarde laten en niet op de man spelen geldt in die andere discussies net zo, vandaar dat ik die opmerking even quote. Er gebeurt namelijk precies hetzelfde, discussie over onderwerp X zonder persoonlijke vetes of wat dan ook. Als je kritiek ergens op hebt (bandenkeuze, advertentie-opmaak of wat dan ook) wil dat niet zeggen dat je geen respect hebt voor diegene. Je zegt het zelf ook, daarom vond ik die opmerking misplaatst.

Ik heb geen zespots Porsche remklauwen, Rotiforms of Rennsports.. toch heb ik afgelopen jaar alleen maar positieve reacties gehoord over mijn auto. Waarschijnlijk omdat het negatieve achter je rug om gebeurt maar goed, ik ben er toch wel redelijk van overtuigd dat ik auto heb waar ik me niet voor hoef te schamen. Scenepoints is wat mij betreft een illusie, je moet lekker op je auto schroeven wat je zelf mooi vindt en dan krijg je vanzelf wel mensen die het tof vinden of niet, je maakt 'm toch voor jezelf, niet voor de scene. Er is geen checklist voor het bouwen van een dikke Volkswagen.

@Erdem, er zijn zeker van die koekwauzen die hun wielkasten naar de knoppen rijden. De link met liefhebberij kan ik inderdaad ook niet leggen, de link naar aandachttrekkerij wel.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote