
28-01-2015, 09:19
|
 |
10k maniac
|
|
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
|
|
In het Porsche topic ging het er laatst ook over. Hier hoe ik erover denk:
Quote:
Originally Posted by Misha
Met een normale auto rij je toch voornamelijk/alleen op de openbare weg, dus 'zo snel mogelijk door bochten gaan' is ondergeschikt aan het uiterlijk van een auto (mijns inziens). Zodra je een trackday auto gaat bouwen oid is het vice versa.
|
Hoe ver je gaat hangt af van de auto, zowel met een 'stance-setup' (een mk2 1.3 is anders als een mk2 20vt) als een 'trackday-setup' (200pk is anders als 600pk). Als je geen extreem vermogen hebt dan vind ik het allemaal niet zo spannend.
Heb met de jaren van alles gehad kwa merken/maten op verschillende soorten auto's met uiteenlopende vermogens. Moet zeggen dat ik totaal geen voorkeur heb voor een specifiek merk/type band. In mijn ogen hangt dat dus samen met het de specs van de auto en waar je 'm voor gebruikt. Woon/werkverkeer kan je op een Nankang net zo goed als op een Continental.. heb je 600pk en wil je gaan hoeken op het circuit (bij wijze van), dan zou ik me wat meer verdiepen in welk bandje daar het beste voor is.
__________________
www.dubclub-online.nl
|