Quote:
Originally Posted by v6freak
Wilco, hoeveel ervaring heb je eigenlijk op het circuit?
Je stopt zoveel tijd en energie in je projecten, waarvoor mijn complimenten hoor wat ze worden 1 voor 1 hoogwaardig gebouwd.
Is het niet makkelijker om een eenvoudige auto circuitklaar te maken en hiermee een hoop ervaring mee op te doen?
We hebben de laatste tijd diverse keuzes qua auto's en motoren voorbij zien komen, van Ibiza's tot Golfjes en van TFSI tot TT-RS motoren.
Persoonlijk denk ik dat de Ibiza Cupra het voordeligste/eenvoudigst was geweest om die klaar te maken met ca 300/350pk. Dan is het ook niet zo erg als je een keertje een grindbak bezoekt, ipv een 500 pk sterke auto die tot op de detail is opgebouwd.
Ik begrijp je perfectionisme en nogmaals, ik volg met enthousiasme je projecten nauwlettend, maar misschien ga je jezelf voorbij op deze manier.
|
Je hebt zeker een goed punt. Ik heb veel met snelle auto's gereden, maar geen circuit-ervaring
Ik vind het geweldig om te bouwen, te leren en uit te zoeken, doorontwikkelen, verfijnen en dan begin ik weer opnieuw
Het is wel duidelijk dat ik geen rijder, maar een bouwer ben.
Ik zal dan ook liever mee gaan voor de service, dan om zelf te gaan racen denk ik
Ooit zal ik het gaan proberen en dan wil ik idd eerst met een oud beestje de baan op om ervaring op te doen.
Eerst moet mijn gezondheid dit toelaten en tot dan blijf ik lekker door knutselen
Michel (Skywalker) zit met een soortgelijk probleem.
Hij wil gaan racen, heeft nog geen ervaring en zit met een race-auto waar hij 8-jaar voor/aan heeft moeten werken.
Misschien dat we samen een cursus gaan volgen en hier voor een goedkoop beestje voor gaan aanschaffen. Dan kan ik meteen kijken of dit echt wel wat is voor mij of dat ik beter alleen kan blijven sleutelen.
Ik heb sinds 2 weken een eigen autoambulance en een busje had ik al. het is hierdoor wel laagdrempelig om het een keer te gaan proberen natuurlijk.