View Single Post
  #42  
Old 23-12-2014, 22:53
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Ik ben het met alles eens wat je zegt maar toch leg ik de conclusie dan anders. Je beschrijft namelijk de 2 verschillende situaties maar je zegt uiteindelijk toch dat het hetzelfde is, wat mijn inziens dus juist twee totaal verschillende manieren zijn, twee uiterste.

Persoonlijke waarde Wat de gek ervoor geeft:
Quote:
Originally Posted by MrMiljon
10.000 voor een mk2 diesel is weliswaar gortig maar voor hetzelfde geld is er iemand al tijden naar zoiets op zoek en heeft een goedgevulde beurs.

Handelswaarde Waarbij vraag groter wordt dan het aanbod en er een verschuiving in de markt ontstaat:
Quote:
Originally Posted by MrMiljon
Vergelijk het maar met de Spijlbus. Laatst met een oudere man gesproken. In zijn tijd gingen ze naar de sloop en zaagden ze de dakhuiden eraf. 2 op elkaar plakken en je had een bootje. Nu gaan ze voor dik 10.000 ongerestaureerd weg. T1 is dus te hoog gegrepen voor velen waardoor de t2 nu populairder word. Als die te prijzig worden is de afgetrapte t3 doka die je nu voor 900 koopt over 10 jaar 5000,- waard. Enzovoort enzovoort.....


Dat laatste kan je inderdaad ook doen, maar dat vind ik nog wel het meest onverstandige. Zodra je je krabbeltje onderaan dat koopcontract zet heb je al een derde van je geld in de sloot gedonderd. Maar goed elke gek zijn gebrek zullen we maar zeggen
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote