View Single Post
  #25  
Old 22-12-2014, 20:07
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 324
Default

Quote:
Originally Posted by StefTurboDiesel
Das ist gut!
Kan ik geloven dat zo'n oude golf diesel een zwakke kop hebben, zeker als je gaat tunen.
Is die JP kop nog in goede staat?

Jup, ik ben die nog last minute gaan ophalen bij een ander garageboer.
De culasse is goed zuiver gemaakt, en heeft totaal geen schade (buiten die minischeurtjes tussen de kleppen, wat elke kop heeft)
Een diesel hoef je niet te vlakken, wat elke garage dus een fabeltje noemt, als een diesel niet overhit is geweest. Meten = weten.

Ik had al een 1v kop gekocht, maar die is gebarsten waar de nozzle dus de inspuiting regelt (waar die brandplaatjes steken, onder die plaatjes is er een stuk metaal verdwenen van de kop zelf)
De JP heeft de hydrostoters en 2 olie kanalen, tenminste lijkt identiek als een 1v.

Morgen nog eventjes helpen met het vast draaien van de kopbouten, de keerring van de krukas moet nog vervangen worden. En tegen overmorgen zal het blok terug in de auto gezet worden.
Reply With Quote