Zo..na lange tijd weer een update van m'n project .
Ben voor m'n werk nog veel onderweg in het buitenland, dus eigenlijk gewoon te weinig tijd om lekker op te schieten met dit alles hier

.
Maar nu toch met deze Golf 1 besloten om eindelijk eens door te pakken.
Ook hier nu opnieuw een hele rij foto's omdat ik bij Tinypic alles gewist heb, was die kl#te reclames helemaal zat daar.
Ik heb dus de VW Scirocco verkocht...was een beslissing die ik helaas nemen moest. Daar zou nog teveel bodywerk aan zitten en dan zou ik het project nog meerdere jaren uit moeten smeren om alles af te krijgen.
Echter kon ik vlak erna deze Golf 1 kopen ... een 1.5JB automaat die in mijn ogen een goede basis is.
En aangezien de 1.9 16V ABT motor al klaar staat wil ik toch eindelijk een keer rijden.
Ik heb de afgelopen tijd echter wel benut om verder te gaan met kopen en verzamelen van onderdelen die ik nodig zal hebben.
Zo heb ik de Golf gekocht.... op Audi A3 velgen.
Zo staat ie er nu bij op de 14" Pirelli P2 velgen... (die zijn te koop overigens)
De laatste meeting voor ons dit jaar (2014) was de meeting in Heerde, zou echter voor de Golf 1 de eerste keer zijn dat ik 'm mee zou nemen naar een Meeting.
Dus druk geweest met wassen en poetsen.... maar helaas, bij de oprit van de A1 de A50 op klapte de koppakking eruit....
Dus zijn we weer netjes thuis gebracht...
Was natuurlijk wel een reden om de 1.5JB er direct maar uit te lepelen
Ik heb natuurlijk ook 100mm steekassen en andere Fusee's aangeschaft.
Die heb ik allemaal al onderhanden genomen... alle gaten opnieuw getapt, grotendeels alle roest verwijderd.
Ook de Audi S2 Girling 60 remklauwen zien er nu al beter uit dan zoals ik ze gekocht heb.
Adapters van Epytec zijn al gekocht, revisie set voor de Girling 60 is onderweg.
De fusee's worden met dubbelsteek, 4x100 en 5x100.
Er komen 280mm remschijven van Zimmerman en ik heb er nog EBC redstuff blokken bij.
De Remklauwen worden rood, ik heb nog een leuke tekst in gedachten dat ik op de Remklauwen wil hebben staan....we zien wel of dat gaat lukken. (it's all in the detail's ) ;-)