
19-05-2005, 22:32
|
 |
VW Enthousiast
|
|
Join Date: Mar 2005
Posts: 296
|
|
Quote:
Originally Posted by primer-look
6 Volt bedrading is altijd dikker als 12 v. U=IxR verteld waarom.
Ik heb zelf in mn spijl de rotor vernieuwd (zijn ombouw setjes voor van 6 naar 12v) kost je 35 dollar.
Denk je ook aan de volgende dingen:
- De startmotor gaat niet meer passen in je versnellingsbak, je moet het bestaande geleide busje van 12.44 mm vervangen voor een met een binnen dia van 10.92 mm.
- Welk vliegwiel wil je gaan gebruiken? voor een 12v starter zal je ook een 200mm vliegwiel met 130 tanden nodig hebben.
- Zie boven! Als je dus dit vliegwiel in je bak stopt zul je merken dat ie aanloopt (klopt ook want je gaat van 180mm naar 200mm) je zult nu ook je bak vrij moeten maken voor dit vliegwiel, je ziet vanzelf waar je matriaal weg moet frezen.
Neem aan dat je zelf aan :
-lampen
-choke
-dynamo
-accu
-bobine
-relais
-claxon
-evt radio
Hebt gedacht
suc 6
dennis
|
Lampen ja
accu ja en hebeencompleet 1600 getuned 12v blok nog van mijn kever
relais heb ik ook nog : groot licht, knipperlicht/ alarmlicht zit er nietop
Radio zit er nog niet in en claxon kan op 6v blijvengeeft leuk geluid
startmotor heb ik ook, alleen nu zit er een 1500 in enhet blok is 1600 zou dat passen op de bak >????
Vliegwiel moet ik checken bij mijnmaat is afgedraaid en geballanceerd op het blok samen met krukas.
__________________
It can be lower and fasterrrrrrrrrrrrr
|