View Single Post
  #51  
Old 28-11-2014, 10:42
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Nou ook maar even mijn mening geven hier

Ik vind dat de remmen van je auto moeten gewoon in verhouding zijn (met vermogen, gewicht en eisen die JIJ eraan stelt).



Mijn remmen op m'n mk3 GTI 16v zijn nu aangepast naar:
312mm remmen voor (geperforeerde schijven)
Originele schijven achter
Race remvloeistof met hoog kookpunt
Stalen gevlochten leidingen.
Remblokken ben ik nog niet over uit, denk dat ik voor DS2500 ga.

Hiermee hoop ik goede resultaten te halen, het blijft een straatauto maar doe er ook trackdays mee.



Nog een extraatje: naast je remmen moet je natuurlijk wel zorgen dat de rest in verhouding is zoals je banden.
Keer een leuke test gezien met 2 identieke BMW's
Eentje met originele remmen en DS2500 blokken MET slicks.
Ander met dikkere remmen (4 pots) en straatbanden.

Degene met de slicks had een beduidend kortere remweg omdat die straatbanden snel gingen glijden door gebrek aan grip. Nu gaat dit alleen over de remweg, bij langdurig circuitgebruik zullen die originele remmen wel snel gaan faden en kokend heet worden.



De geboorde schijven zijn technisch gezien zelfs minder goed als de normale schijven. Wel zou je de gegroefde schijven kunnen proberen wat wel een verbetering is. Deze voert de remstof etc af en laten de remblokken mooi vlak afslijten. De remblokken slijten iets sneller, maar remmen duidelijk beter. Nadelen zijn er helaas ook. Als je deze remschijven niet gebruikt waar ze voor bedoeld zijn, kunnen ze wat gaan trillen. Bij kort en stevig aanremmen (sportief rijden) houd je ze goed ipv als een oud vrouwtje al een km voor de bocht in de remmen te hangen wat funest is voor alle remmen natuurlijk

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens
Reply With Quote