Nou ook maar even mijn mening geven hier
Ik vind dat de remmen van je auto moeten gewoon in verhouding zijn (met vermogen, gewicht en eisen die JIJ eraan stelt).
Mijn remmen op m'n mk3 GTI 16v zijn nu aangepast naar:
312mm remmen voor (geperforeerde schijven)
Originele schijven achter
Race remvloeistof met hoog kookpunt
Stalen gevlochten leidingen.
Remblokken ben ik nog niet over uit, denk dat ik voor DS2500 ga.
Hiermee hoop ik goede resultaten te halen, het blijft een straatauto maar doe er ook trackdays mee.
Nog een extraatje: naast je remmen moet je natuurlijk wel zorgen dat de rest in verhouding is zoals je banden.
Keer een leuke test gezien met 2 identieke BMW's
Eentje met originele remmen en DS2500 blokken MET slicks.
Ander met dikkere remmen (4 pots) en straatbanden.
Degene met de slicks had een beduidend kortere remweg omdat die straatbanden snel gingen glijden door gebrek aan grip. Nu gaat dit alleen over de remweg, bij langdurig circuitgebruik zullen die originele remmen wel snel gaan faden en kokend heet worden.