View Single Post
Old 27-11-2014, 21:56
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by roka
Probeer eens met je standaard remmen een rondje vol over de Nordschleife te gaan...
Heb zelf ervaring met dikke remmen op de achteras maar dit geeft alleen maar ellende!

Afstellen op een remmenbank heeft hier absolute niets mee te maken zoals eerder vermeld.

Er zit ook heel veel verschil in de rijder, heel vaak (te vaak) "slepend" zachtjes remmen brengt vaak nog meer temperatuur in de remmen dan kort maar krachtig remmen.
Echt hard remmen is vaak nog heftiger dan accelereren, op het randje van blokkeren of gewoon constant in de ABS trappen is echt heftig maar de meeste remmen kunnen daar echt niet tegen!
Heb zelf G60 remmen op de race golf2 en dit gaat met 200 PK op bv Zandvoort erg goed.
Maak daar 300 PK van en je hebt wel een probleem...

Idd, maar is dan niet zo zeer om de pekaas, maar omdat je elke keer tot hogere snelheden komt waardoor je verder af moet remmen toch ?

Ik denk dat jij er ook wel vanaf weet, want het valt erg op dat de de dikke remmen die worden gebruikt onder de RSén enz momenteel veel problemen geven zoals kromme remschijven en fading etc. De R20 remmen zoals er bij jouw auto onder zitten/horen hoor je nooit problemen over. Ten eerste begrijp ik niet hoe het kan dat zo'n grote fabriekant na zo veel ervaring zo veel problemen heeft.

ten tweede ben ik benieuwd of jij de originele R20 remmen er nog onder heb zitten, want ik zit er over te denken om deze van de Cupra R te gebruiken (Zelfde als de R20) omdat ik deze al heb liggen ipv de RS remmen. Hij is niet voor op het circuit, maar voor straatgebruik. Zou jij mij kunnen laten weten hoe jij hier over denkt ?

Ik had op mijn oude blauwe mk2 de originele achter-remmen met de mk4 remklauwen en was ook meer dan voldoende. Het staat wat knullig, maar werkt perfect terwijl iedereen hier commentaar over heeft

Te veel mensen kopen de dikke remmen alleen voor de show, dat is wel duidelijk

Als ik hier een auto krijg, kijk ik ook eerst naar de remschijven, want die vertellen idd meestal veel over hoe er mee word gereden.
Reply With Quote