
27-11-2014, 20:07
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
|
|
Quote:
Originally Posted by Scully
Mee eens, zie de formule a = F/m, a is de vertraging, F de frictie tussen remschijf en remblok, en m de massa van de auto.
@Dutchbuild: Dank voor je reactie, zoals gewoonlijk, weer mooi verwoord. 
|
Het maakt ook niet uit of je 120 rijd met een 174pk sterke vr6 of 500pk, als de basis (gewicht, remmen enz.) Hetzelfde blijft remmen ze allebei goed genoeg, de schijven en blokken zijn er op gemaakt om de auto tot aan de fabrieks opgegeven topsnelheid tot stilstand te brengen met bijv. Een noodstop, ga je daar overheen dan zul je wel andere schijven en blokken nodig hebben ( denk ik)
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)
'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
|