View Single Post
Old 27-11-2014, 18:46
Scully Scully is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Deckedm
Knap onderbouwde opmerking...

F= m*a oftewel a = F/m

F zijn de pk's die je auto levert. m is de massa van de auto, a is je acceleratie.

Hoe groter F, hoe groter a. Maw hoe meer pk's hoe harder je optrekt, maar dat snapte jij ook nog wel.

Hoe kleiner m, hoe groter a. Dit geldt ook voor negatieve a, dus hoe kleiner de massa van de auto, hoe meer effect de F van je remklauwen hebben op a negatief.

Op het moment dat je gaat remmen haal je je voet van het gas, en ga je van acceleratie naar de-acceleratie. Daartussen is je acceleratie (a) dus 0 m/s^2, dus een constante snelheid (v).

a = dv/dt (in gewoon nederlands, acceleratie is de verandering van snelheid)

v(t) = v(0) + a*t

Wanneer a dus 0 is, houdt je een constante snelheid over. Met andere woorden, wanneer je gaat remmen, heeft het vermogen geen invloed meer.

Quote:
Vraag dan gelijk ook even alle autofabrikanten waarom ze op de snellere modellen dikkere remmerij zetten.

Misschien wel omdat die auto's een hogere topsnelheid hebben?

En omdat wat in dit topic wel terecht wordt opgemerkt, ze waarschijnlijk ook zwaarder belast worden, en dus robuuster moeten zijn. Dan nog heeft het niks met acceleratie te maken, maar het aantal keren dat je hard en/of van een hogere snelheid remt.

Quote:
Maarja als je een 150 pk G40 " iets echts snels" vindt... tja

Het verhaal van de G40 moet je in de context van dat topic zien, maar dat interesseert jou toch niet, aangezien jij het liefst zo veel mogelijk negatieve smileys plaatst en andere mensen erop wijst dat ze blijkbaar geen kennis hebben omdat ze geen 5000 Euro hebben uitgegeven voor een 400 pk auto. Houdt mensen alsjeblieft in hun waarde, en stel het op prijs dat er een interessante discussie wordt aangeslingerd in plaats van het eindeloze gekopieer wat op veel forums plaatsvind.

Wat denken de heren in dit topic van rem-upgrade door middel van gewichtsreducering? Ik wil mijn auto (in eerste instantie) niet te ver opvoeren, maar wil het gewicht wel zo veel mogelijk verminderen. De remmerij wil ik dan redelijk standaard houden.
Ook ben ik wel benieuwd wat die enorme remmen doen met het onafgeveerde gewicht, en dus wegligging, ik heb hier namelijk geen ervaring mee, maar ik kan het verschil tussen mijn zomer- en winterwielen (5 kg verschil) op mijn dagelijkse auto heel goed merken.
Reply With Quote