View Single Post
Old 27-11-2014, 18:45
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Quote:
Originally Posted by Richard
maar waarom wel een upgrade naar g60 remmen? Heb hier een achterbuurman die met zijn m1 de bmw performance schijven en klauwen binnen 2 dagen in de fik had op straat gebruik. Ik zal hem je tip meegeven..

als je snel accelereert wil je ook snel de-accelereren. en als je dan hard remt ( ja dat weten de meeste hier wel ) dan is het na een paar keer gewoon op met het standaard spul.

Ik zou zeggen probeer het eens ( rijd eens met een wagen met grote remmerij) en vorm dan je mening. Want heb het idee dat de mening nu gebaseerd is op je eigen ervaring met standaard spul.

De keuze voor upgrade naar G60 remmen heb ik gedaan, ook omdat ik de versnellingsbak, aandrijfassen en fusees heb gebruikt van een G60. Ook had ik hier nog klauwen, revisiesetjes en schijven van liggen.

Ik probeer zo klein en licht mogelijk te beginnen, zodat ik ook een zo klein mogelijke velg (15" nu) kan nemen..dit allemaal om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Ook de banden zijn goedkoper...is ook weer een voordeel. Omdat ik inderdaad nog geen ervaring heb met remupgrades mbg grotere schijven/klauwen en ook zelf wil ervaren wanneer ik het nou toe heb aan een grotere klauw/schijf. Enige ervaring die ik hierin heb is dat ik toen voor de Golf met zijn originele 1.6 met Weber een setje geventileerde schijven + EBC Yellow gekocht en was hier meer dan tevreden over.

Ik zeg overigens ook niet dat een remupgrade iets slechts is hè...integendeel. Maar dit topic komt voor uit het topic waarin iemand een Golf 1 aan het verbouwen is met een remmenset waar een V8 Scania jaloers op is Het gaat mij om de overkill....
Reply With Quote