
27-11-2014, 18:10
|
Postwhore
|
|
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
|
|
Quote:
Originally Posted by Deckedm
Knap onderbouwde opmerking...
Vraag dan gelijk ook even alle autofabrikanten waarom ze op de snellere modellen dikkere remmerij zetten.
Maarja als je een 150 pk G40 " iets echts snels" vindt... tja
Je kunt remblokken van goud in de standaard VR6 klauw proppen,maar met een vermogen van +-450 pk en een zware rechtervoet, duurt het niet lang voordat je met kokende remmen in de bomen ligt.
Ik wil 100% kunnen vertrouwen op dat mijn remmen daadwerkelijk ook werken, heb nu remklauwen die normaal iets moeten remmen van 2355 kilo...nu 1100 kilo... misschien overkill... maar better safe then sorry...
@ Yuli, heeft alles te maken met je rijstijl..
|
Ik begrijp jou argumentatie wel,maar het wil niet zeggen dat een remklauw die gebouwd is voor een auto van 2200 plus kilo's per definitie in een auto van 1100 kg hetzelfde presteren,het kan zomaar zijn dat dit niet werkt omdat het voertuig hier dan weer te licht voor is
Afgezien van het feit dat het onafgeveerde gewicht behoorlijk omhoog gaat met die dikke 30pots klauwen met 15 inch schijven  ,dit benadeelt dus ook het bochten gedrag
Als je een goede set 4 pots met een 300 a 320mm schijf hebt komt ie ook heel goed tot stilstand
Ik ben aan het kijken voor schijven van Freno uit Engeland deze zijn uit carbon gemaakt maar met een andere legering waardoor je niet het gezeik krijgt dat ze eerst goed heet moeten zijn om goed te kunnen presteren
http://frenocarbon.com
|