View Single Post
Old 05-11-2014, 20:17
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder

update(je)!

aangezien ik op het moment voor school stage loop bij de Volkswagen dealer, gaven ze mij de mogelijkheid om wat dingen aan m'n eigen auto te doen als opdracht voor school.

was ik natuurlijk wel blij mee, dus afgelopen maandag de auto naar het werk gereden, startte nog steeds slecht, danste toen ie warm was en kon zichzelf amper draaiende houden toen ie koud was.

toch maar de gok gewaagd en daarheen gereden, wilde ik weg rijden bij de stalplaats van m'n auto, valt die k*t uitlaat eronder uit, elke keer als ik ergens naartoe rijd valt dat ding eronderuit. anyway, eenmaal daar aangekomen eerst de auto afgespoten daarna in de pauze ff omhoog gehangen en de uitlaat gewoon op een paar punten vast gelast zodat die er in ieder geval voorlopig niet zomaar meer onderuit valt.

vandaag dus aan de auto begonnen, eerst de kleppen gaan stellen, toch wel handig als je al het speciaal gereedschap, de 30 jaar oude werkplaats documentatie en misschien nog wel oudere kennis bijdehand hebt.

speling was best wel klein eerlijk gezegd, dus is maar goed dat ik dat ff verholpen heb. nieuwe kleppendeksel pakking ertussen en vreemd genoeg liep de auto ineens al een stuk rustiger.

aangezien ze daar ook een uitlaat gas tester hadden, hadden we hem daar ook maar even aan gehangen, bleek dus dat de auto een co2 van 7,5% had van de 3,5% die die mag zijn. nu snap ik ook waarom die 5 liter kannetjes er zo snel doorheen gingen

ze konden mij daar zo vertellen wat waar zat, samen met een monteur dit afgesteld en uiteindelijk de co op 1.8/1.9% gezet, beetje zuinig zetten kan nooit geen kwaad.

volgende week komt er als het goed is nog wat leuks binnen dus dan kan ik weer verder

gr wessel
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote