View Single Post
  #1579  
Old 04-11-2014, 12:03
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Voor alle duidelijkheid een fusee is gemaakt van gietstaal, gietstaal heeft dezelfde mechanische eigenschappen als constructiestaal en is dus heel goed te lassen. Voorwarmen van het fusee is handig omdat het fusee massief is en dus de warmte snel afgeeft omdat je met een 3d afkoeling te maken hebt. Waar is de pin van gemaakt? Ik hoop niet van automatenstaal dat is slecht te lassen door het hoge koolstofgehalte, dit wordt vaak voor draaiwerk gebruimt vandaar. Je kunt het dus prima zelf lassen en een oven is niet noodzakelijk, voorwarmen, lassen en in een lasdeken oid af laten koelen. Ik doe dit zelf ook wel met mk2 fusees omlassen naar mk1 fusee voor de cross en nog nooit 1 gebroken gehad bij de las. Als je de pin gaat lassen zou ik gelijk het fuseelichaam verstevigen, mk1 fusee is niet bepaald robuust.


Duidelijk thanks voor de info
Waar de pin precies van gemaakt is weet ik zo ook niet.
Het verstevigen is wel een goed idee, maar eigenlijk mag er voor de apk niet eens aan het fusee gelast worden (wat ik hier en daar lees, ik kon het zo snel niet in het handboek terugvinden) dus wil het nou ook weer niet al te opvallend maken (ook al zie je de pin straks ook best duidelijk )

Quote:
Originally Posted by MelG60
Garage Surink in nieuwe niedorp. Vragen naar Raymond.

Top ik ga even langs
Reply With Quote