Quote:
Originally Posted by roka
Ziet er weer top uit!
Gebruik je geen flexibele stuk bij die uitlaat?
|
Even zoals mijn ervaring en mening is, want iedereen zal er weer anders over denken:
Een flexibel stuk kan alleen geplaatst worden als hij ver genoeg bij de turbo vandaan zit omdat hij anders stuk gaat door de grote hitte.
Dan zit je al snel onder de auto en een flexibel stuk horizontaal plaatsen is niet echt een succes omdat hij hier in gaat hangen, als je snapt wat ik bedoel
Deze motor met bak staan op steunen van Vibra Technics waardoor er echt geen beweging meer in zit.
Omdat geheel star niet gaat, heb ik een koppelgewricht tussen de downpipe en de uitlaat gemaakt die kan bewegen als een soort van kogelgewricht.
Er zit nog voldoende beweging in en heeft niet het probleem wat een flexibel stuk heeft als je hem horizontaal monteert.
Door de motor met bak zo vast te zetten dat er bijna geen beweging meer in zit, komt er veel minder stress in de intercoolerbuizen en uitlaat enz. Ook komt dit de reactie op het gas ten goede en is meestal ook de reden waarom de bak met motor geheel stijf en zonder rubbers in de meeste race-auto's word geplaatst.
Ik persoonlijk ben van mening dat de levensduur heel hard afneemt hier door en dat door de Vibra technics steunen te gebruiken het een hele mooie middenweg is tussen race/sportief/comfort en levensduur etc. Ik zal dan ook nooit de poly-rubbers gebruiken als vervanging voor de motorsteunen.
De Vibra technics steunen zijn hydro-steunen en zullen de meeste trillingen opvangen, maar vooral het bewegen van de motor tegen gaan.
Ik heb heel veel geprobeerd en getest en heb geleerd dat juist motorsteunen een hele grote rol spelen in de levensduur van veel delen zoals het uitlaatspruitstuk enz.
Dit gaat wel ten koste van de comfort, maar daar moet altijd wat van in worden geleverd met dit soort projecten