View Single Post
Old 11-10-2014, 21:14
bobbob's Avatar
bobbob bobbob is offline
VW Addict

Default Re: Pieter's '86 Golf 2 low on 16" Borbet A - Open air

Gisteren een Twingo dakje gehaald. Vandaag begonnen met inbouwen samen met Michiel Thanks voor de hulp Michiel!
Dus begonnen met hemeltje eruit halen, daarvoor moesten natuurlijk de B en C stijlen los, A stijlen halflos. Voor C stijlen de hoedenplankdragers los. Verder natuurlijk zonnekleppen, binnenspiegel, handgrepen, lampje los etc.
Dat ziet er dan zo uit. Ook nog foto van het hemeltje van het Twingo dakje.

Daarnaast intapen en aftekenen en meten. Gaat stiekem nog best wel heel erg veel tijd inzitten
Ik had via een vriend van me een knabbelschaar weten te regelen, hier vervolgens het dak mee uit "knabbelen". Dit werkte goed!
Ik en Michiel aan het werk:

Vervolgens was Michiel lekker van binnenuit het dakje omhoog gaan douwen, geeft wel een grappig effect

Dakje eruit, isolatiezooi beetje verwijderen:

En dan heb je een gat in je dak zitten

Dakje er los op:

Zoals jullie zien zijn we al een heel eind, maar er moet zeker nog het één en ander gebeuren:
-Geslepen randen bewerken, kijken of het gat ook groot genoeg is, of dat het nog iets vergroot moet worden
-3 steunbalken eruit slijpen
-Boutgaten perfectioneren
Dan valt het dak in het gat. Dan moet er nog wat gebeuren:
-Dakhemel op maat snijden, en zwart spuiten
-Frame denk ik nog even zwart spuiten
-Zal ik de hemel van het Twingo dakje ook zwart spuiten?
-Interieur weer in elkaar zetten.

Komende week vakantie, dus lekker verder overdag! Mochten er mensen uit de buurt zijn en die komende week overdag een keertje tijd en zin hebben om even te helpen, stuur even berichtje

It's all about the red... BWAAAAAHH
Aaand it's gone
Oh w8, een drempel
Reply With Quote