Ik ben al weer een heel stuk verder met de golf. Foto's komen binnenkort wel weer.
Blokje ligt inmiddels in de auto op de golf 1 steunen. Dit viel allemaal mee en heb erg veel onderdelen van de 1.8 kunnen gebruiken. Komisch om te zien dan je zelfs bij 10 jaar verschil dingen zo over kan zetten.
De kabelboom is ook klaar en ligt ook in de auto, alles lijkt te werken maar ik kan hem nog niet starten omdat ik de brandstofpomp en het koelsysteem nog moet aansluiten. Ik vond het aanpassen nog een beste klus. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mijzelf. Alles 3 tot 4 keer gecheckt op schema's van beide zekeringkasten en draadboomschema's.
Afgelopen zaterdag bij de vw winkel in Hoogeveen geweest om een setje aandrijfassen op te halen. Uiteindelijk kwam ik met een beetje meer thuis

. Andere MFA teller met hendel, gordels voor achter, stuur, deurpenstangetjes, binnenverlichting en nog wat kleine dingetjes. Fijne zaak en erg veel Golf 1 spullen. Niet goedkoop maar gewoon gangbare prijzen.
Nog wel een heel gevecht gehad om de buitenste homokineten over te zetten aangezien ik nog oud type fusees heb. En bij het oude type zitten de buitenste homokineten geborgd met een clipje en kan je meppen wat je wil...... Het vet zat overal zeg maar

.
Brandstofpomp heb ik een universele gepakt. Ik heb een gti tank eronder zitten met de aansluitingen aan de onderkant.
Nog even op een rijtje wat ik nodig ben/was en wat ik van de 1.8 heb gebruikt. Wel handig voor andere ombouwers.
1.8JH (zonder injectie) als basis.
2e motor compleet met bak ingebouwd.
100mm aandrijfassen moeten aanschaffen en de buitenste homo's overgezet.
Motorsteunen van de 1.8 op de 2e gezet. Bij de achterste steun ook de tapeinden overgezet.
Koelsysteem van de 1.8 gebruikt. Dus slangen en tankje
Onderste distributieriem kap van de 1.8 gepakt en de bovenste van de 2.0. Uit de bovenste een hoek zagen omdat je motorsteun in de weg zit (dit zagen wijst zich vanzelf)
Steun voor het schakelmechanisme van de 1.8 bak op de 2.0 bak zetten.
Uitlaatspruitstuk van de 1.8 op de 2.0 bouten (nieuwe pakkingen) omdat anders je voorpijp tegen de schakelstangen komt.
Brandstofpomp monteren die 3.0 bar levert.
"Sport" luchtfilter bestellen omdat je die van de golf 3 niet kwijtraakt.
Dit was het wel zo'n beetje dacht ik
