View Single Post
  #29  
Old 20-09-2014, 08:15
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

die retourslangen zijn nieuw, origineel VW. komt van bij de dealer vandaag.

ik heb al gezocht voor een paar okkasie injectors,
bij de sloop:
-ik zoek een paar injectoren van een golf 2
-golf2??? dat hebben wij niet meer

bij de dealer: ja hoor, we hebben er nog liggen, kom maar af
eens ik daar was, vond hij de 'juiste' niet. ze hadden er allemaal van 155bar (golf3 of andere TD's), maar geen van 130bar.
dus de garage met mij en mijn defecte injector naar een revisiebedrijf (t lag er vol jaguar blokken voor revisie, dus echt wel een gekend bedrijf). daar de injector getest, niks mis mee.
heeft hij zo een muur vol met kastjes met injectoren erin, vind hij daar nog een oude die EXACT is als de mijne. elk karakter gelijk en correct formaat.
die ook getest, geeft ook een mooie spuitnevel.

die 2de werd dus gemonteerd, want ik wist WEL al dat de mijne kapot is. misschien niet direct, maar wel als die goed warm staat. stel nieuwe retourslangen eraan(kijk maar op men eerste foto hoe de oude eruit zagen) en hup met de geit. bij aankomst thuis nog steeds alles droog.

de dealer kan wel nieuwe bestellen aan 77€/stuk zonder btw. als een dealer, een revisiebedrijg en de sloop geen oude injectoren meer heeft liggen, dan ben ik maar op ebay in duitsland gaan zien. maar daar zijn dus zoveel verschillen in nummers.
daarom mijn vraag: is een 068130201E dezelfde als een 068130201N of als een 068130202? allemaal dezelfde vorm, allemaal 130bar, en worden op diversie sites aangeboden waarbij mijn golf bij allemaal bij staat, alsook ford escort orion diesels 1.6/1.8, volvo diesels, seat diesels, VW T3/T4/Jetta/golf 1.6D/2.4D, audi 80/100 1.6/2.4D, renault ...

als die injectoren allemaal eender zijn, kan ik bij die garages ook eens horen, of kan ik er tenminste in duitsland aankopen.

@johan: die koudstartkabel zit in dat beugeltje, alleen hangt die niet aan de koudstart (nog nooit gebruikt trouwens, ook niet met 10%PMPO erin in de winter). ik heb die kabel aangesloten op de roetstop .
als er dan weer eens zo een bumperklever achter mij zit, ff die rotstop kwart dieper, en volgas. volgen doen ze niet (niet zozeer van de hogere acceleratie, wel van de immense zwarte wolken die eruit komen).
als de politie mij ooit tegenhoud: ahja meneer, de choke stond nog aan. auto heeft ook al 450k km hé, is niet meer nieuw.
geen agent die beseft dat een diesel geen choke heeft hoor

het lek zit echt in het midden van de verstuiver. bovenkant verstuiver poederdroog, halverwege staat er gewoon vloeistof diesel in de schroefdraad en dan 5cm errond is de cilinderkop(je ziet de verkleuring alweer) vol met diesel alsook heel het blok naar onderen toe (en was nu eens volledig droog en proper)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote