View Single Post
Old 07-09-2014, 22:09
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict

Zooooo dan, er is weer wat vooruitgang , Afgelopen zaterdag naar Valthermond afgereisd om bij de gebroeders Schoonebeek een 2e motor met kabelboom en computer op te halen.

Vandaag eerst maar eens het blok uit de bus gehaald. Ik ken mezelf... als ik dat niet direct doe dan rij ik nog minstens een week met iets rond.

De meeste dingen had ik afgelopen week al losgehaald maar ik had uiteraard de leukste klusjes voor het laatst bewaard. De aandrijfassen en de uitlaat
(C-klemmen). Nog even nagemeten, maar ik heb 90mm flensen en zal nog achter een setje 100mm assen aangaan aangezien de flensen van de oudere types bakken niet 1,2,3 over te zetten zouden zijn. Het betreft trouwens een FF bak.

En toen de C-klemmen..... Uiteraard had ik geen zin om weer een tooltje te kopen dus heb ik, het demonteren in ieder geval, anders opgelost. Sjorbandje door de klem heen en dan langzaam met de motortakel omhoog trekken. Als hij vrij is met een pijpje de klem opzij drukken en de takel weer laten zakken.

Hier de klem met de sjorband er doorheen

Het lag niet in de planning, maar uiteindelijk het blok er ook nog maar uitgehaald.

Nu alle delen overbouwen van de 1.8 naar de 2.0 en dan kan van de week het blok er in.
Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige)
Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio
Reply With Quote