View Single Post
Old 19-08-2014, 23:12
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by giuliettaevo
Topictitel kun je dus weer aanpassen aangezien de DSG niet doorgaat. ;-)

IDD, Ik weet alleen niet of dat kan, want volgens mij heb ik het al eens eerder geprobeerd en ging het niet.

De Sequentiële versnellingsbak is in elk geval een hele grote verbetering voor sportdoeleinden. Ik heb er heel veel tijd ingestoken, veel research gedaan en aan mensen die er mee racen gevraagd om hun mening.
Er was niemand die zei dat het perfect werkte en iedereen is aan het worstelen met de DSG-Bak omdat hij niet precies doet wat jij zou willen.
Hij schakelt erg snel, maar het terug schakelen kost veel meer tijd.
Vooral met slecht weer is het erg moeilijk rijden op het circuit met de DSG omdat je niet exact kan doen van wat je zou willen omdat de elektronica dit gedeelte over neemt en het gevoel weghaald wat erg belangrijk is als je scherp wilt rijden.

Ik persoonlijk vind het DSG een super goed systeem voor straatgebruik, maar niet het ideale voor op een circuit.
De Supercopa is met de DSG geleverd en is erg snel, maar met de Sequentiële bak zijn ze gemiddeld 2 seconden per ronde sneller, het is betrouwbaarder en 50KG lichter.
Het is alleen een erg grote meerprijs omdat de sequentiele bak echt veel duurder is.
Ik heb hem al liggen waardoor mijn keuze wat makkelijker is, maar anders zou de DSG een erg goed alternatief zijn geweest.

Het grootste nadeel is dat een sequentiele bak niet goed werkt met een originele FSI-motor. Dit komt doordat het vermogen er even vanaf moet en tussengas moet geven om te kunnen schakelen zonder te koppelen. Dit gaat niet en heeft dan ook de reden dat ik nu verplicht ben om met een vrij programmeerbare computer moet gaan rijden wat ik wel jammer vind en ook nog eens veel extra kosten met zich meebrengt helaas.

Het geeft ook weer meer nieuwe mogelijkheden, maarja plussen en minnen he
Reply With Quote