16-08-2014, 19:29
|
Postwhore
|
|
|
|
Nauwkeurig maten opnemen?
Ik weet niet of ik in het goede topic zit, maar ik zit met de volgende vraag. Ik moet te zijner tijd nog een compressor steun ontwerpen, echter vraag ik mij altijd af hoe neem je nou nauwkeurig maten op van een blok om dit om te zetten in een tekening.
Voorbeeldjes:
-Ik wil de flenszijde van een inlaatspruitstuk op tekening hebben om na te laten maken, hoe doe ik dit?
-Hoe krijg ik het boutenpatroon van het blok, waar een steun aanmoet netjes uitgemeten, en vervolgens de positie van deze boutgaten ten opzichte van het ophangpunt van de motorsteun.
-Hoe zorg ik er nou voor dat de compressor absoluut haaks staat ten opzichte van de riem, en dat de poelie precies parallel staat met de riem?
Ben ik hier hele dure apparatuur voor nodig, met andere woorden, moet ik dit uitbesteden aan een machine fabriek ofzo, of is er een manier om dit met een schuifmaat, of iets betere apparatuur te doen? Zo ja, hoe, en/of, wat ben ik hiervoor nodig? Hoe doen jullie dit? Graag hoor ik hoe jullie deze problemen/uitdagingen hebben opgelost.
|