een kleine berekening.
stel, 02A ASD, de bak voor de 1Z TDI uit een Golf 3 Hatch.
Heeft de 1e versnelling 3.3 , differentieel 3.157
uitgaande van bijvoorbeeld de originele 202 Nm (@ 1900 RPM), draag je dan 202Nm*3.3*3.157 = 2100 Nm over op je voorwielen. Je weet ongeveer hoe een Golf 3 TDI optrekt in de 1. "Vlotjes"
Pak je de 4 (0.9) of 5 (0.72), draag je nog maar 574 Nm of 460 Nm over, respectievelijk.
Stel, je wil net zo vlot optrekken in de 4 als een Golf TDI in de 1, heb je 2100/(0.9*3.157) = 739 Nm nodig aan je priseas.
Dat houdt zo een bak niet. Met minder ingaand koppel heb je een minder vlotte auto
Waarom zou je eigenlijk niet willen schakelen? Dan heb je dat probleem niet.
Ik vind het een super vet idee... ik ben ook zo iets aan het bekokstoven bij mij op het werk, ik deel mijn gedachtes
