Hoi allen
Ik heb hier een eigenaardig probleem met m'n vsnaar die helaas niet op spanning blijft.
VW Golf 2 TD van 88.
Om de 2 Ã* 3 ritten gaat hij slippen.
Poulies staan in lijn. en voor zover ik weet is er niet echt een poulie die ingesleten is. Behalve dat de waterpomp poulie aan de randen met een tang iets gebogen is. Maar dat verklaard toch het slippen niet? Ofwel?
Ik heb een vrij gekke maat gekocht, 11,9x965. Vroeger gebruikte ik de 10x960 maar die is precies te smal qua breedte?
De poulie van de krukas heeft een heel lichte slinger maar dat heeft er niets mee te maken denk ik? Is al er af geweest voor te controleren. tandwiel van de krukas is vervangen geweest.
Mijn krukaspoulie heeft geen trillingsdemper, dit model is gewoon een stalen wieletje met niks erachteraan bevestigd. Zo de Golf gekocht trouwens.
10 000km verder, Golf rijd nog perfect.
What i noticed; als ik de waterpomp poulie met de hand wat ronddraai als de snaar ontspannen is, hoor ik een tik bij een bepaalde omwenteling. Bij stationair en gas geven merk je niks, doet gewoon zijn werk, motor wordt gekoeld en kvs wordt met een goede straal in het tankje gepompt.
Wat moet ik doen?