gisteren begonnen met de distributieriem en waterpomp, dacht alles wel binnen een dag af te hebben, tot ik erachter kwam dat er geen brug beschikbaar was...
toen maar gewoon op de grond begonnen, d/riem zat er vrij vlug op weinig tegenslagen behalve dat de bouten van de krukas flens meteen dol draaide toen ik ze los wilde maken, was op zich vrij snel opgelost.
daarna de nieuwe slang klemmen, nieuwe waterpomp + huis en het nieuwe koelvloeistofreservoir gemonteerd. vandaag weer verder gegaan, alles dicht gebouwd met nieuwe v-snaar en al het andere. en toen begon de ellende. alles gevuld met koelvloeistof, alles gecontroleerd geen lekken etc. dus.. starten maar, meteen bij het starten begint de motor te janken.. waarschijnlijk zou het of de d-riem of de v-snaar zijn die te strak stond. was dus niet het geval. kon ik alles er weer af gaan halen behalve de waterpomp, bleek het dus zo'n stomme afdekplaat te zijn die het onstekings tandwiel raakte
eigenlijk ook mijn eigen fout want ik had expres voor een imitatie waterpomp gekozen, i.p.v. een goed SKF pomp omdat dit de helft scheelde, niet dat ik wil besparen, maar ik dacht dat er bij een waterpomp niet veel mis kon gaan. ik heb m'n lesje dus wel geleerd, ik hoef geen imitatie rommel meer.
uiteindelijk dus een stuk van de afdekplaat af geslepen, alles terug gebouwd en nu loopt hij weer als een zonnetje
https://www.youtube.com/watch?v=zJe...eature=youtu.be