Updeet
Vanaaf ff aan het meten/duwen/meten geweest! Eerst startmotor-vermoeden proberen bevestigd te krijgen dus
de kabels los en de auto aanduwen. Loopt vervolgens erg slecht dus er is wel verandering.
Meet apparatuur aangesloten en blijkt dat het hele systeem nu in ieder geval weer +/- 6V door de aderen heeft, das al en hele verbetering!!
Vervolgens de dynamo meten (dus vóór de spanningsregelaar die stuk is) en 0 is de uitslag!!
Accu laadt dus niet bij, en raakt alleen maar leger!
Later de startmotor wel weer aangesloten (er ook mee gestart) en ook nu meette ik 'overal' 6v.
Geeft dus aan dat ook de startmotor niet fris is!
Helaas heeft dus de dynamo van het beestje z'n langste tijd gehad

Wat ik nu kan doen is:
- 6v dynamo/startmotor/spanningsregelaar zoeken
- 12v ombouw realiseren op deze motor
Wat mij de grootste zorgen baart voor de 12v ombouw is de startmotor. Is de vertanding op een 12v model gelijk aan een 6v model
waardoor die dus op het vliegwiel zou passen? Voor de rest heb ik de meeste spullen liggen. Kost beide geld
Iemand advies over wat te doen en vooral: past de startmotor op het vliegwiel??
Hoor het wel
