View Single Post
  #62  
Old 24-07-2014, 17:18
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Owh overheen gelezen dan dacht dat dat nog niet gebeurt was.


Blijft een vreemd probleem dit, zo'n V9 zou makkelijk de 0.5 bar moeten halen op zo'n motor met jou compressieverhouding.


Ik heb nog 1 ideetje. Omdat die impeller zo op de as zit geschoven en geborgd met een moertje zou het kunnen dat hij toch doorslipt.
Wanneer hij druk moet gaan leveren komen er natuurlijk ook krachten op die impeller en misschien slipt hij dan gewoon door op die as?


Even een test opstelling maken:

V9 vastzetten (bankschroef ofzo), dan aandrijven met een boormachine op ongeveer 6000 toeren. Aan de andere kant een slang maken met bijv. een gasklep aan het einde.
Terwijl die compressor op toeren is (6000rpm boormachine is +/- 40,000rpm V9) die gasklep langzaam sluiten zodat hij druk gaat opbouwen. Dan kijken wat er gebeurt, als hij bijvoorbeeld 0.1 of meer gaat opbouwen en je de gasklep verder sluit (meer druk) en hij zakt dan weer af.

Dan zou je het probleem kunnen vinden of de compressor zelf intern lekt of de impeller doorslipt.


Ik ben niet zo heel handig in uitleggen, maar hoop dat het zo duidelijk is


Ik begrijp hem helemaal hoor!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote