Owh overheen gelezen dan

dacht dat dat nog niet gebeurt was.
Blijft een vreemd probleem dit, zo'n V9 zou makkelijk de 0.5 bar moeten halen op zo'n motor met jou compressieverhouding.
Ik heb nog 1 ideetje. Omdat die impeller zo op de as zit geschoven en geborgd met een moertje zou het kunnen dat hij toch doorslipt.
Wanneer hij druk moet gaan leveren komen er natuurlijk ook krachten op die impeller en misschien slipt hij dan gewoon door op die as?
Even een test opstelling maken:
V9 vastzetten (bankschroef ofzo), dan aandrijven met een boormachine op ongeveer 6000 toeren. Aan de andere kant een slang maken met bijv. een gasklep aan het einde.
Terwijl die compressor op toeren is (6000rpm boormachine is +/- 40,000rpm V9) die gasklep langzaam sluiten zodat hij druk gaat opbouwen. Dan kijken wat er gebeurt, als hij bijvoorbeeld 0.1 of meer gaat opbouwen en je de gasklep verder sluit (meer druk) en hij zakt dan weer af.
Dan zou je het probleem kunnen vinden of de compressor zelf intern lekt of de impeller doorslipt.
Ik ben niet zo heel handig in uitleggen, maar hoop dat het zo duidelijk is
