View Single Post
Old 20-07-2014, 15:22
DIY DIY is offline
VW Enthousiast

Ruud: Dank je wel. In het geval mijn hobby klus mechanica skills het net meer de baas kunnen, hoor je wel van me. Tot hiertoe zie ik het nog als een "uitdaging".

Nu met de stappenmotor gereinigd te hebben liep de motor minder onrustig, en iets minder neiging om te stallen. Maar eens ik gas gaf, stuikt het rpm weer in mekaar, als ie dan stilvalt = met geen stokken aan de praat te kijgen. Dan kan je niet anders dan een half uur ofzo te wachten ,en da moeizaam weer te proberen.

Maar ik ben blij te kunnen melden dan ik de echte root cause heb kunnen achterhalen. De fuel pressure regulator is gewoon helemaal lek. Er zit gewoon geen diafragma meer in. Brandstof word mee in de vacuumleidingen gezogen (kan ik zien aan de vacuumleidingkoppelingen, die staan hier en daar nat van de benzine. Wat er dus gebeurd na een moeizame start, en dan terug stilleggen, benzine loopt gewoon terug naar beneden naar de tank. Leiding is niet "geprimed' waardoor je nog veel kan proberen te starten. Lukt niet door de lucht in de leidingen. Na lang aandringen lukt de pomp het om de boel iet of wat op druk te houden.

Nu, die FPR ga ik asap vervangen. Het OEM onderdeel is een bosh die afregeld op 3 bar.(staat op het onderdeel gestanst). Wat plaats ik nu idealiter in plaats? Terug dezelfde Bosch @3bar, een gelijkaardige boscch die op 4 of zelf 5 bar afgeregeld? Of een aftermarktet regelbare? en indien toch een regelbare
Zou deze volstaan?
Of toch maar deze ? Het prijsverschil is echt wel extreem. Hoe zou dat komen?

Benzinepomp gelijk ook vervangen of afwachten? Is dat bij een rallye trouwens zo geen in de tank ingebouwde? And again? Aftermarket any good? Of toch maar OEM? Liefst houd ik alles wel redelijk OEM, then again, met kleine polie op de laderen een RS bewerking, snelle nokken van dr schrick, catbak van supersprint met grotere diameter, chip van SLS zal het verwachte piekbrandstofverbruik wel stukken hoger liggen dan standaard. Met 3bar originineel, is dat dan niet gevaarlijk de de fuepressure @full load in mekaar stuik, de motor te weinig brandstof gaat krijgen en daardoor supper lean gaat draaien (met alle risico's vandien, het zal de eerste niet zijn die zo gaten in de pistons rijd denk ik dan, was back in the day many corrado G60's faith.

Meningen en goede raad zijn erg welkom!
Reply With Quote