01-07-2014, 10:17
|
 |
Postwhore
|
|
|
|
Dat kun je doen..
staan wel wat dingetjes op die site die niet helemaal kloppen..
als je echt wilt weten wat er correct is aan een NL 83er ..eerlijk gezegd is dat moeilijk
er zijn er zowiezo weinig tot geen over..en de betere zijn eigenlijk allemaal al eens 'gedaan'
ik heb er zelf een stuk of 3 gehad ,1 die ik 13 jaar had als 'showauto' met alle toeters en bellen..,een 82er modeljaar 83 ,die op een morgen spontaan verdwenen was (JD-38-SV)..die ik dagelijks reed..en de laatste een witte Pirelli uit juni 83..ook mijn dagelijks vervoer..later ben ik overgegaan op BMW e30..
daarnaast heb ik zeker 30-40 Golfjes 1 gehad en doorverkocht of gesloopt..voor de onderdelen ...of gewoon omdat de prijs goed was en het ding in de weg stond..
een 83er GTI origineel hollands is nooit een Pirelli..het kan wel een Plus zijn of een Rabbit..de Plus was de iets luxe variant ,de Rabbit de gestripte variant..
in beide gevallen staat er gewoon Golf GTI op de klep..
de populairste kleuren hier in NL waren toch wel Alpinweiss,Marsrot en zilver..een enkele keer Lhasagroen of zwart..
originele schuifdaken zag je weinig toendertijd..was ook een dure optie..velen kregen een Kijkshopdak naderhand..
groen getint glas was niet standaard ,alswel gordels op de achterbank..
de bestuurdersstoel heeft ook vrijwel altijd een kapotte linkerwang..alhoewel de stof daarvan tegenwoordig gewoon weer te koop is..
een 83er heeft altijd de 1,8 motor en nooit de 1,6..die 1,8 is vrijwel onverwoestbaar..al kan hij soms wat olie pakken..dit komt dan 95% zeker van de klepsteelrubbers..
kan eigenlijk geen kwaad..ik heb er tussen de bedrijven door 1 gehad als werkezel met dik 4 ton erop..
de kas was helemaal rot,hij rookte als een diesel ,maar ik kon er nog steeds een Corrado G60 gek mee maken aan de stoplichten..vervolgens hing er een kar achter met 2 ton steenpuin en dat ging ook gewoon ..
het beste plaats je gewoon wat foto's van je GTI en dan weet je het zo van hoe of wat..commentaar krijg je vanzelf dan..
|