View Single Post
  #8  
Old 24-06-2014, 19:56
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Dat wel, druk zegt natuurlijk niet alles.

Deze geeft in 1 omwenteling het dubbele aan cm3 vergeleken met mijn M62. Nadeel is dat deze meer dan 2x het aandrijfvermogen vraagt dan mijn m62.

Op zich geen verkeerde compressor, maar niet op zo'n motor. De aandrijfverliezen zijn in mijn ogen simpelweg te hoog. Als zo'n compressor op een v8 op lage druk draait dan is de vermogenswinst veel meer in verhouding met het aandrijfverlies.

M90 zou nog gaan, ben ik nu voor aan het kijken op mijn auto, maar zoals m'n bekeringen er nu uitzien kan ik beter die M62. Theoretisch zou de M90 voor veel meer druk zorgen, alleen de inlaatemp gaat drastisch omhoog evenals de aandrijfverliezen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote