Thread: Tellerunit
View Single Post
Old 19-06-2014, 21:44
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore

ik denk dat alle km'tellers op zich over te zetten zijn en ze zullen ook werken. er is alleen een verschil dat er soms een print in de km teller zit en soms in de toerenteller. die print dient om de ledjes aan te sturen in het midden

bij de 2 linkse units op deze foto, zit de print dus in de KM teller. daar kan je GEEN km teller insteken van een andere versie, omdat je allereerst uw folie er niet terug op krijgt (de stekker zit voor een dicht stuk plastiek ipv een gleufconnector) en je ook de print ontbreekt.
bijkomend heb je ook dat er soms een digitaal klokje in gewerkt zit, en die print bevind zich ook ergens in de tellerunit. dit is eenvoudig op te lossen door die print gewoon in de nieuwe te plakken.

bij de 2 rechtse units zit die print en de stekker in de toerenteller verwerkt.

voor zover ik al gevonden heb, zit de print in de km teller als je een unit hebt met een analoge klok (meestal met 2 stekkers)
de print zit in de toerenteller als je een toerenteller hebt steken.

folie tussen beide is niet te wisselen, toerentellers onderling ook niet, het binnenwerk van een km teller zou eventueel wel over te zetten zijn.
ik blijf erbij, t is eenvoudiger om je teller gewoon te fixen. zoveel kan er binnenin echt niet kapot aan gaan.
misschien, en ik zeg heel misschien kan je jouw bestaande folie van een 2stekker unit MET toerenteller overzette op een 1stekker unit MET toerenteller. ik denk dat beide folies ver gelijk zijn op dat vlak. het grote verschil zit hem vooral in de units met klok of met toerenteller. daar is de folie helemaal anders. ik heb nog niet geprobeerd zo een folie van 1stekker op een 2stekker over te zetten.
ik heb ook geen foto van de tellerunit in mijn auto. dit is een dieselverse met toerenteller met 2 stekkers. aangezien ik een 4tal donors heb gebruikt, is dit goed mogelijk dat er een folie van 2stekkers op een unit is gekomen met origineel 1 stekker
Reply With Quote